dinsdag 1 oktober 2013

Consoles

Wat een heerlijk weertje is het toch vanmiddag he? Wie wordt daar nou niet vrolijk van?
Wat een fantastisch begin van de nieuwe maand oktober.
De hond en de kat liggen languit in de tuin van het zonnetje te genieten en gelijk hebben ze ;-)

Afgelopen weekend heb ik het techniekje van de kleipot toegepast op 2 consoles
van de kringloop (hoe verrassend ;-))
Ik vind ze superleuk geworden.


Maar dat waren ze niet hoor, want zo vond ik ze in de schappen van de kringloop...


Brrrrr, daar zou je toch zo aan voorbij lopen he?
In eerste instantie liet ik ze dus liggen, echt van die foute kitsche dingen.
Veel te recht en te strak, maar wel massief gips, dus zwaar.

Die avond kwam ineens het idee in me op om ze te bewerken met de kleigrond,
zoals ik dat ook met die pot laatst heb gedaan klik
dan zouden dat best weleens leuke dingen kunnen worden.

De volgende dag terug naar de kringloop om te kijken of ze nog op mij stonden te wachten
en ja hoor.... gelukkkig maar.
Oppakken en meenemen naar de kassa.
Ik meteen thuis aan de slag.

Eerst een laagje tegellijm, dat doe ik om een goede ruwe hechtende basislaag te krijgen,
anders blijft de kleigrond niet 'plakken'
Daarna een paar lagen van mijn kleipapje.


Teiltje stond nog gevuld in de tuin, tot grote ergenis van mijn man;
Wanneer ruim je die troep nou eens op??
Even wat water erbij en dan laten weken tot een lekkere smeerbare drap,
wel steeds even roeren tussendoor.

In de zon droogde iedere kleilaag lekker snel op.
Daarna verstuifde ik er weer Alabastine poeder over, 
om zo'n mooie kalkachtige waas te krijgen en veegde ik uit met een handstoffer.
Als finishing touch heb ik er wat bruine antiekwas met staalwol subtiel op aangebracht,
ik miste nog een klein beetje bruin.


Toen waren ze naar mijn zin.
Zo werden die lelijke foute gipsen consoles, 
mooie 'antieke' versteende consoles die weer helemaal in mijn interieur passen.


Voor de foto legde ik ze op het hangoortafeltje,
ik vind ze daar eigenlijk wel leuk staan, dus heb ik ze voorlopig maar even daar laten liggen.




Zo en dan ga ik nu snel verder met verven,
ik ben dat witte buikkastje uit mijn vorige post aan het verven.
Het gaat al mooi worden, veel beter dan dat wit, donkergrijs nu.
Als ie af is zal ik het laten zien.

Geniet allemaal nog lekker van het zonnetje, als het goed is morgen ook nog!!

Liefs Monica

46 opmerkingen:

  1. Super idee en echt oude stenen.lol

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een topidee!
    Echt mooi hoor Monica :)
    Ik heb net een mooie oude opknapkast gekocht bij de kringloop...weet nog niet wat en hoe...maar wordt spannend...volgt nog wel op mijn blog;)
    Anders weet ik je te vinden, haha...

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een topidee!
    Echt mooi hoor Monica :)
    Ik heb net een mooie oude opknapkast gekocht bij de kringloop...weet nog niet wat en hoe...maar wordt spannend...volgt nog wel op mijn blog;)
    Anders weet ik je te vinden, haha...

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben jij toch handig, ze zijn echt mooi geworden zeg. Ik moet toch ook echt eens aan de slag. Maar kan zoiets ook met gewone klei?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geworden Monica...je hebt de smaak goed te pakken.
    Ik ben vanmiddag ook bij de kringloop geweest, ik heb er een afschuwelijke pot gekocht..ik ga eerst maar eens met tegellijm en muurvuller aan de slag..want jouw klei kan ik hier niet vinden..het model van de pot is wel goed.
    Jij hebt er weer twee mooie items bij...ik kijk uit naar de post over je buikkastje.

    Fijne Dag en geniet nog van het lekkere weer.
    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Onherkenbaar zijn ze! De bouwmarkt bij jullie vraagt zich vast af wat jij toch allemaal aan het verbouwen bent ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn je consoles prachtig geworden! Je maakt me helemaal enthousiast. Ik moet zelf ook maar eens aan de slag met klei of tegellijm. Leuk dat je deze ideeën met ons wilt delen!
    Fijne avond. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O meis wat ben je toch handig, wat een pracht heb je gecreëerd!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Monica, wat zijn de consoles prachtig geworden, ik vind het geheel
    ook mooi, zo samen op dat tafeltje met je lamp enzo, héél prachtig en gezellig !
    Ik zie al uit naar je volgende post over het buikkastje ....
    groeten en een leuke avond
    kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooo wat ben jij goeeeeeeeeeddddd!
    Ik ga ook snel een keer met tegellijm aan de slag. (is al 2 weken geleden gekocht).
    Die klei zal me wel niet gaan lukken. Maar ik ga gewoon proberen.
    Dank je wel voor het delen met ons!!!
    Lieve groet,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind ze geweldig geworden, je consoles!
    Ben ook heel benieuwd hoe je buikkastje gaat worden! Succes!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tjee......speechless ben ik.......
    Wat kun je dit toch top! Vind ze nu GAAFF!!! Echt!!!!
    En zo mooi bij de lamp........kortom ben er stil van.

    Kom maar op met dat kastje ;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En elke keer verras je ons weer! Wow, die consoles zijn mooi geworden, supergaaf! Volgens mij heeft de kringloopwinkel een heel verkeerd beeld van jou inrichting, als ze zien wat jij allemaal naar huis sleept, hihi. Ze moesten eens weten....
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook dit is weer een hele geslaagde metamorfose, echt helemaal geweldig. Ik ben nog steeds op zoek naar een fraaie pot bij de kringloop, maar tot heden toe ben ik niet geslaagd. Wie weet lezen meer dorpsgenoten jouw super leuke blog ;-)!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gaaf Monica, het zijn nu echte stoere consoles geworden waar je trots op mag zijn!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind het zo leuk wat je doet.
    Voel me bijna een na aper ;-).
    Maar ik moet het ook gewoon doen kan er niets aan doen.
    Je heb zulke leuke ideeën.
    In Decoreren landelijke stijl straat ook volgens mij zelfde manier een vaaslampenvoet maken.
    Alleen maken ze de vaas van piepschuim.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Verbazingwekkend hoor, jij maakt er weer zoiets moois van!!!!
    In de kringloopwinkel zouden ze jouw interieur eens moeten zien....jij tovert gewoon
    met al die oude spullen:)

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Och wat zijn ze enig geworden. Zo knap dat je daar weer iets in ziet. Zou je de kleigrond ook kunnen kopen want (zucht) ik wil ook iets leuks gaan maken met de klei. Ik denk dat er nu geen console meer te vinden zijn in de kringloopwinkels hi hi.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat zijn je consoles prachtig geworden zeg met die klei. Ben benieuwd hoe je kastje er straks zal uitzien. Zelf heb ik ook nog een aantal schilder klusjes. Het is soms zo'n metamorfose met de juiste kleur en soort verf erop.

    Fijne avond, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ontzettend gaaf!! Ze zijn heel stoer geworden!
    Ik heb ook nog een buikkastje met 3 lades (van Marco zijn opa geweest), een nieuw stoer kleurtje zou 'm ook niet misstaan :-)

    Fijne avond
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo! dat is weer mooi bedacht! Als we nou met z'n allen die klei bij jou uit de buurt gaan halen zou dat opvallen? Misschien kun jij het verkopen ........een kleiwinkeltje beginnen.
    Wat heb je weer iets leuks verzonnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Weer zo'n succesvol project! Ze waren eerst echt heel fout haha, ze zijn onherkenbaar nu! Ze zien er prachtig uit. Wij hebben hier ook nog een wit buikkastje staan van de oma van Fabian, staat ook op het lijstje om grijs te maken. Maar eerst nog wat andere dingen. Benieuwd hoe die van jou gaat worden!

    Groetjes, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat zijn ze gaaf geworden die lelijke consoles, jij hebt er weer wat moois van gemaakt Top hoor !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat zijn ze gaaf geworden die lelijke consoles, jij hebt er weer wat moois van gemaakt Top hoor !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  25. He ik zag dat je weer een berichtje hebt geschreven. Ik lekker lezen (heerlijk altijd, jou berichtjes). Heb ik een aantal van jou laatste berichten gemist, dus ben er even lekker voor gaan zitten. Maar mensen, wat een wandelende creatieve geest ben jij zeg! Je geeft me wel een super tip met die klei kliederboel. Ik heb hier nog een kruiklamp staan. Die ik denk ik zo'n soort effect wil gaan proberen te geven.

    He meid geniet nog even van de laatste zonnestralen!
    Lieve groet,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jij bent echt zo handig....!....leuk gedaan hoor....liefs van mij....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je bent lekker bezig zeg, ik ga dat ook eens proberen!
    Ik ben benieuwd naar je buikkastje.

    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat ben je toch een heerlijk creatief mens.
    Vorige week vond ik bij het opruimen van de zolder nog een paar houten...
    En het staat weer leuk bij die mooie "kruiklamp".

    Liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ziet er superrr uit prachtig idee ben benieuwd naar je kastje ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Die zijn weer mooi geworden! Volgens mij heb je daar ook wel een super kringloop, want wat een leuke dingen haal je er vandaan.
    Ik hoop ook dat oktober zo nog even lekker voortzet, heerlijk genieten in het herfstzonnetje.

    Lieve groet en fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik vind ze prachtig geworden! Maar ben je niet bang dat de klei eraf gaat brokkelen als het te droog wordt?? Nou ja, dat zie je dan wel weer, dan zijn ze nog verweerder hahaha. Heel mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Monica, wat leuk dat je op mijn blog kwam kijken, ik heb een antwoordje via mijn opmerkingen
    gestuurd, maar of dat nu ook bij jou aankomt weet ik niet, ik ben nog niet zo lang met bloggen
    gestart en het is nog vanalles uitzoeken !
    Nog een leuke week grtjs kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ja.. en zo passen ze super in jouw huis.. Heerlijk je creatieve uitspattingen!
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ze zijn erg mooi geworden en staan leuk zo bij je lamp!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Weer helemaal leuk, Monica! Knap hoor, dat je bij het zien van die houten gevallen een idee krijgt om ze te bewerken. Zoals ik al eerder schreef: je bent een echte inspiratiebron voor mij (en voor meerdere lezers, heb ik zo het idee:-)
    Vooral dóórgaan!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtig, wat je er weer van gemaakt heb, Monica!
    Ze staan daar ook heel mooi!
    En we genieten van de zon!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik vind het toch zo'n geweldig idee. Ze zien er inderdaad prachtig uit, veel mooier dan dat strakke. Ik ga het toch eens zelf uitproberen. Ben benieuwd of het me ook gaat lukken. Je hoort het nog wel. Liefs, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat is dat toch heerlijk om zo iets moois uit de Kringloopwinkel mee te nemen.
    Veel plezier ermee!

    Fijne dag morgen en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  39. hoi Monica, ik snap het !!! ik laat best hier een reactie achter als ik je wil bereiken,
    neen ik heb jammer genoeg niets meegenomen, zoals ik in veel reacties lees begrijpen
    de mannen niet altijd wat mooi is ..... :-( omdat ik mijn man niet kon overhalen heb ik leuke
    schoenmallen en een oude blauwe waterspuitfles laten staan ..... maar niet getreurd, ben al
    MP aan het afspeuren voor schoenmallen want éénmaal dat die er staan vind hij ze gegarandeerd
    mooi en leuk, en die waterspuitfles... das ook al geregeld die man heeft een brocante
    zaak(je) hier in noord-frankrijk en daar maken we eens een daguitstapje van ...haha !! Nu we
    waren een ganse dag in Rijsel, de auto stond ver en dan een ganse dag sleuren met al dat
    gerief ....:--) en ja Rijsel is een héél leuke stad zeker eens doen als je kan, de village brocante
    in St André lez Lille is een oud fabrieksgebouw met diverse standhouders van antiek en brocante
    het beste is in het weekend dan komen nog standhouders toe om buiten hun waar uit te stallen!
    groetjes
    een leuk weekend
    kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  40. We hebben zeker prachtig weer :-))
    Heb zelfs van de week nog buiten zitten lezen.....heerlijk zon hoekje uit de wind....
    Jij bijna naar Venetie :-)) Heerlijk!!!!
    Je consoles zijn............WAUW PRACHTIG ( na behandeling van jou! )
    Crea Bea ( Monica ) ;-)
    Mooi zo op je tafel.....super sfeervol!

    Fijne dag!

    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een prachtig huis heb je zeg!! Ik ga je volgen hoor! Mooi zo de fazant in de vaas Ik hou er ook van. Momenteel ben ik van de eenden en uilen in huis.
    Ik ga nog even verder kijken hoor op je blog
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ze waren echt ernstig lelijk maar wat een beetje klei en vooral jouw talent kan doen zeg, gaaf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Mooi zijn ze geworden! en wat ben je toch creatief, ze staan overigens prachtig bij de lamp!
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  44. gaaf!!!!!!!!!!!!!!!!! ik ga het toch ook eens proberen.
    wat een verschil!

    super zeg

    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen