dinsdag 2 juni 2015

Inspiratie




Ik hou van oude spullen en ben altijd erg geïnteresseerd in de verschillende
culturen van onze wereld.
Dat is ook wel te zien aan veel spullen die ik in huis heb staan.
Met de kinderen bezoeken wij regelmatig een museum,
daar leren wij allemaal van en ik doe altijd veel inspiratie op.

In de maand mei zijn we twee keer naar Museum Volkenkunde
in Leiden geweest.
Eerst alleen met mijn dochter...


en twee weken later namen we de jongens ook mee.
In dit prachtige museum staan, in acht zalen, objecten opgesteld
uit Afrika, Azië, Japan, Korea, China, Indonesië, Oceanië,
Midden- en Zuid- Amerika, Noord- Amerika,
de Poolgebieden en er is een Boeddhazaal.

Voor kinderen is er een supergave speur- ontdekkingstocht The Tribe,
waarmee ze superkrachten gaan verzamelen.
Dit is echt zo leuk voor de kinderen.
Als ze de vier eerste krachten hebben verzameld,
dan kunnen ze lid worden van The Tribe.
De kidsclub van Museum Volkenkunde, ze verdienen dan hun eerste stoere tattoo.






Toen we in de Afrika zaal waren, viel mijn oog op een paar
prachtige kettingen in een van de vitrines.




Dit zijn kettingen gemaakt door het Dogon volk uit Mali (een land in West- Afrika)
Veel Dogon mannen en vrouwen dragen kettingen met duge hangers
(meestal een ronde of cilindrische steen, een glazen kraal,
of een stuk ijzer) die hen verbinden met de kracht van hun voorouders.
De bel maakte oorspronkelijk deel uit van een muziekinstrument.
Als ze overlijden blijft hun ketting achter in het heiligdom
dat zij hebben onderhouden, wordt de ketting verstopt in een graanschuur
of achtergelaten in de wildernis.

Ik dacht bij het zien van deze kettingen, 
dat ga ik thuis namaken, maar dan in het groot.
Al enige jaren verzamel ik bellen,
ik heb ze in veel soorten en maten.



Mijn nieuwste aanwinst is de ronde koperen bel, die kocht ik 
in de museumwinkel van Museum Volkenkunde.
De grote teakhouten schaal vond ik laatst voor 3,50 bij de kringloop.
Ideaal om mijn verzameling bellen in te bewaren.

Deze houten schaal kocht ik vorige week voor 1 euro
bij een andere kringloopwinkel (ik dacht, ik loop eens hier naar binnen).


Ja, deze en het is echt waar hoor (soms snap ik er ook niks van).



De oude houten kralen kocht ik, tijdens de pinksterdagen, 
op de Luikse Markt hier in Utrecht.
De handgemaakte Afrikaanse kraal kocht ik ook in de 
museumwinkel van Museum Volkenkunde.

Allemaal onderdelen voor mijn ketting zoals ik m in gedachten had.
Nu moest ik alleen nog op zoek naar een echte oude verroeste ketting.
Die vond ik bij een kringloopwinkel hier twee dorpen verderop,
in Oudewater.
Soms ben ik weleens op zoek naar losse onderdelen en in 
die kringloopwinkel vind ik het dan altijd, dus nu ook weer.

Ik zag op de grond een grote ijzeren katrol liggen 
met haken en kettingen in twee diktes.
Het probleem was, ik wilde alleen die kettingen, die grote katrol niet.
De eigenaresse wilde de kettingen er wel afhalen voor mij (joepie).
Ze ging een slijptol halen, maar wij wisten allebei niet hoe ie aanging.
Net op dat moment kwamen er drie mannen binnenlopen.
Ik vroeg aan een van hen, of hij wist hoe ie aanging.
Ze brabbelden iets tegen elkaar in een taal die ik niet verstond
(waarschijnlijk Pools of zo) de man had binnen no time
de slijptol aan de praat.
Ik wist niet hoe snel ik de ketting strak moest houden,
zodat hij kon slijpen.
Ik moest en zou die ketting mee naar huis nemen.
De vonken vlogen me om de oren, het was zo komisch,
eigenlijk had ik er een foto van moeten maken ;-)

Ik bedankte de beste man na alle gedane arbeid en zei tegen 
de eigenaresse dat ik de haak er ook wel bij wilde hebben.
De grovere ketting liet ik toch maar voor wat ie was, 
ik nam alleen de ketting met de fijnere schakel mee.
We stonden nog even te praten, toen de eigenaresse ineens begon te lachen
en zei dat ik even in de spiegel moest kijken.
Ik was helemaal oranje, ik leek wel een clown haha!!
Ach nou ja, ik had mijn ketting, dus ik kon mooi mijn idee gaan uitwerken.
Altijd fijn ;-)




Ik weet nog niet wat ik met die haak ga doen hoor,
maar vond m wel leuk om mee te decoreren.
Voorlopig ligt ie even buiten op een tafeltje.

Ik legde de ketting op de grond uit, met de decoratie er nog los aan,
zo kon ik een beetje zien hoe ie eruit moest komen te zien.


Ongeveer zo, maar er moest eerst nog een stuk af, 
ik had 3,5 meter ketting, dat was natuurlijk te lang.
Ik wilde m graag aan de eiken balk hangen als decoratie.

De bellen en kralen bevestigde ik met koperdraad aan de ketting.
Koperdraad is ideaal en heb ik altijd op voorraad,
ik koop het bij de hobbywinkel.


Met een fijn kwastje met roestverf, maakte ik het glimmende koperdraad oud.
Anders zie je het zitten aan de ketting en dat is niet mooi.



Zo is ie geworden, leuk toch?
Ik heb de bovenste bellen toch maar vervangen door een kleiner formaat,
bij het voorbeeld op de grond heb ik grotere liggen.
Ik vond het zo aan de balk met kleinere bellen wat realistischer.
Ik heb ook expres niet voor symetrie gekozen (bij het voorbeeld op de grond wel).
Nu vind ik m wat interessanter om naar te kijken.






Er is niks meer te zien van het blinkende koperdraad ;-)




Ik heb in het museum ook de tentoonstelling Geisha bezocht, dat was zo mooi!


De tentoonstelling is nu afgelopen,
 het was de succesvolste tentoonstelling ooit voor Museum Volkenkunde
met ruim 100.000 bezoekers!!


Hier loopt Zoya door de gang met kersenbloesem.
Helaas is de bloesemtijd hier nu ook voorbij.
Een paar weken geleden had ik een mooie bloesemtak in een van de kruiken
op de sidetable staan.
Ik vond dat zo mooi, maar dat was natuurlijk maar voor een paar dagen.
Als je er langer van wilt genieten, dan ziet er maar 1 ding op
en dat is een kunst bloesemtak ( zoals hier in het museum).

De natuurechte zijdebloemen van silk-ka zijn de allermooiste.
SILK-KA presenteert twee keer per jaar een nieuwe collectie, naar eigen ontwerp.
Ik was afgelopen vrijdag weer even gezellig bij parvani
Sonja heeft heel veel keuze in deze mooie bloemen.
Ik nam daar een mooie kersenbloesem tak mee.





Ik vind het zo leuk staan, je kunt m alle kanten op buigen,
maar net hoe je het zelf wilt hebben.
De roze bloemetjes kleuren mooi bij mijn roze koelkast.
Ik had hier gewoon even zin in, de rozenbotteltak die er eerst in stond
past meer bij de herfst, dus die heb ik even opgeborgen.



Vorige week was een drukke week voor mij.
Ik had afgelopen zaterdag net een uurtje over om naar het open huis
van Carola van Vliet van  landelijkensoberwonen te gaan.
Het was weer prachtig bij haar, helaas geen medebloggers gezien,
het was al wat later in de middag.
Wel een heerlijk wijntje gedronken :-)
Ik heb twee mooie kussens gekocht voor in de bank,
die had ik echt nodig.


Mooie grove kussens met een stoere festonsteek.
Ik ben er blij mee en het staat heel mooi!!




De soeplepel rechts komt ook bij Carola vandaan.
De hele grote ernaast kocht ik laatst bij de kringloopwinkel
voor 5 euro.
Ik vind m mooi matchen met de lepel van Carola.
Met z'n tweeën is leuker dan toen de grote er nog alleen hing.
De half geglazuurde pot is ook nog een recente vondst uit de kringloop,
helemaal leuk met die oortjes eraan en perfect voor mijn
oude keukenspullen. Het was ook echt een koopje, altijd leuk!
Zo is het weer een gezellig hoekje geworden in de keuken.


Ik ben blij dat mijn stoere ketting geïnspireerd op de kettingen van het
Dogon volk uit het museum ook goed gelukt is.
Elke keer als ik ernaar kijk moet ik weer lachen,
dan zie ik weer die Poolse man met die slijptol voor me
en mijn gezicht die helemaal oranje geworden was.
Ik weet nog steeds niet hoe het kwam, of dat ik alle stof door het
slijpen in mijn gezicht kreeg, of dat ik misschien naderhand
met mijn handen aan mijn gezicht heb gezeten, mijn handen
waren ook helemaal oranje.
Al met al blijft het een leuk verhaal en de plek waar ie hangt
is perfect.

Vanaf 25 mei is de gezinstentoonstelling Grrrrr...Machtige dieren wereldwijd
te zien in Museum Volkenkunde.
volkenkunde.nl/nl/news/verwacht-museum-volkenkunde
Een tentoonstelling voor het hele gezin, wij gaan er zeker kijken.
Dit museum is echt een aanrader , de kinderen vonden het echt geweldig!!
Via facebook blijf je helemaal op de hoogte
www.facebook.com/volkenkunde

Ik heb meer inspiratie opgedaan, dus ik zal er nog op terugkomen
in een van mijn volgende blogposten!


Liefs Monica

48 opmerkingen:

  1. Jeetje...wat weer een mooie lange post!
    De ketting vind ik echt helemaal top....prachtig hoe je deze na hebt gemaakt! Niet van de echte te onderscheiden!
    Waar moet ik verder beginnen...je nieuwe aankopen en je super vondsten bij de kringloop:))
    Allemaal mooi!
    Hier kun je dan toch zo van genieten hé....

    Fijne dag.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O Monica, wat een leuk verhaal. Ik had het wel willen zien, je had er echt een foto van moeten nemen. Heerlijk, die creativiteit van jou....dat je zo die ketting namaakt met jouw eigen materialen. Hij staat ook enig aan die balk...of het zo hoort!
    En wat bof je toch met je kringloopspulletjes, zeg. Zulke mooie aanwinsten voor een prikkie.
    Ik heb genoten van deze post, hoor! Van mij mogen ze gerust lang zijn :-)
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een ketting met een heel mooi verhaal. Ik zie je al staan met een oranje gezicht, voldaan met de ketting in je hand. Gelukkig dat je er op geattendeerd werd dat je gezicht onder zat hihi. Maar wat staat die mooi. Het was even werk maar zeker de moeite waard. Dat is weer genieten met een grot G. Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De mooie ketting hangt daar echt super aan de balk! (Ik ben benieuwd wie het nog meer gaat maken hihi.) Wel komisch daar in de kringloop en handig hè, mannen in de buurt!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat je zoal in de kringloopwinkel kunt vinden als je er oog voor hebt ,wat ben jij creatief geweldig mooi dat ketting komt ook mooi uit op die houten balk !!!!gr v Ttruus de Jong .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zulke knutsels zijn de leukste! De verhalen erachter.. Waar de inspiratie vandaan komt, hoe je de onderdelen bij elkaar sprokkelt en hoe je alles tot een geheel maakt.. Super!
    Ik ben trouwens verbaasd dat je koelkast onder je trap staat, ik had een hele andere indeling van je huis in mijn hoofd :-) Waar is dan je eethoek?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat weer een leuke post en een leuk idee Monica.
    Gaan we weer proberen, roestige bellen genoeg hier,ze hangen altijd buiten onder de druivenranken....is een tik van mij ;-)
    Zo ook die grote oude roestige haken,ook die hangen buiten.
    De man bij de kringloop vroeg laatst nog of ik in het oud ijzer zat........ mijn man heel bedehand..."nee hoor ze houd van oud"
    Waarop die man vol humor zei....ohhh vandaar dat ze u mee heeft, whaaaahahaha tja zo gaat dat dan hé
    Maar mijn blik trok bij jou naar de roze Smeg.......jeeetje buiten verwachting bij jou hoor, haha..
    Ik heb weer genoten.

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk toch lekker bezig zijn in je huis, de keuken is gelukkig bijna af. Kom even nergens aan toe. Gister de hele keuken in de kalkverf. Pfff wat een werk. Als ik eerst maar weer kan decoreren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een enorm leuke post.
    Heel mooi dat als je iets moois ziet, je het thuis kunt overbrengen.
    Met mooie avonturen!
    En de ketting staat prachtig aan de balk.
    Wat zijn kringloopwinkels verschillend, ik vind nooit zulke leuke dingen.
    Bij mij de auto's om de oren, bij jouw het slijpsel, maar we genieten ervan.
    En zo heb ik genoten van je mooie post!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha , Monica die oranje kleurt , wat een leuke post .
    Absoluut een geweldig verhaal hoe je op deze ideeën komt . Je ketting is zo leuk en past als gesmolten bij de balk.
    En dan jouw kringloopvondst , die schaal voor een euro , ik denk dat ik straks ook even ga , wie weet wat er ligt of staat.
    Echt leuk om te lezen ...
    Coole frigo zeg !
    Groetjes ,christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb weer genoten van je post! Jij kunt echt 'out of the box' denken, super. Bellen verzamelen en er een prachtige ketting van maken. Zo stoer! Ik moest wel lachen om je verhaal met het oranje gezicht. Stel je voor die dame had niks gezegd...
    Je bloesemtak vind ik ook super. Past perfect bij je -verrassend roze- koelkast. Soms moet je je toevlucht zoeken in namaak. Ik heb hier een Magnoliatak in een glazen fles staan, een prachtige nepperd. Maar na het voorjaarsseizoen berg ik 'm gewoon op. Dan staat de tuin vol met vers goed en ben ik sowieso meer in de tuin te vinden dan binnen.
    Je kringloopvondsten zijn altijd een feest van herkenning. Je ziet ze hier ook wel, maar jij combineert veel beter omdat je gewoon super-creatief bent! Lijkt me een feestje om met jou te kringlopen...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Monica,
    Je hebt er weer een heerlijk boeiend verhaal van gemaakt. Heel fijn om te lezen. Wat een geweldige ketting is dit geworden en wat leuk dat je op dat idee kwam door je bezoek aan het Museum voor Volkenkunde. Ik weet nog hoe ik onder de indruk van dat museum was, en het is toch al even geleden hoor. Ik ging mee daarnaartoe toen mijn oudste in groep 8 zat, en zij is inmiddels 31...! Maar ik ben het nog niet vergeten hoor... toen was er ook al zo'n speurtocht, helemaal leuk als je er met de klas bent.
    Ik zie het ook helemaal voor me hoe je bij die kringloop de mannen aan het werk krijgt en er dan met een heerlijk kleurtje zelf vanaf komt...
    Een echte Monica-topper was dit weer. Jij laat zien waar jij je inspiratie vandaan haalt en ik haal mijn inspiratie weer een beetje bij jou vandaan... Top.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahhaha heerlijk genieten toch en wat is hij mooi geworden ik hou ervan ik zelf vind het ook altijd leuk om van voorwerpen weer andere voorwerpen te maken en kan er dan net als jou van genieten ... ook vaak de streken die je die je uit heb moet halen om het zo te kunnen krijgen , maar dat maakt het dan ook extra mooi en leuk ... prachtig die momenten gaat me hart van sneller kloppen .... ik haal bijna ook de dingen van de kringloop af en ze kennen me daar ook al erg goed , vaak bewaren ze de gekste dingen voor me omdat ze weten dat ik overal voorin ben en overal wel at van maken kan .... wat roestig is versleten en vooral van oude boten komt gaat me hart van kloppen bv van die prachtige roestig ketting maar had de katrol ook meegenomen hahahaha ooit komt hij van pas ...de rest van je vondsten superrrr lekker genieten ervan ... heerlijke post met prachtige plaatjes ... ook hier herfstweer, maar maakt mij niet echt uit gister een klein oud stoofje van kringloop mee genomen even ander stofje erop maken , lekker weer om even weer bezig te zijn .... fijne dag vandaag geniet ervan met je gezinnetje ... Lieve Rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zoals ik al een keer eerder heb gezegd vind ik het zo leuk dat je met de kinderen dit soort uitjes doet. En wat een inspiratie haal je zelf uit een museum. Echt ongelooflijk!! Je ketting is super geworden, Niet van echt te onderscheiden. Ik zie het al voor me, die Poolse man met een blik in zijn ogen van wat wil ze daar nou mee gaan doen. En jij helemaal oranje. Geweldig. Verder weer mooie kringloopkoopjes. Zulke dingen vind je hier niet hoor.
    Heerlijk om te lezen allemaal.

    Fijne dag nog,
    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  15. daar ga ik heen met zoonlief. bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke post Monica, en wat ben je toch lekker creatief mooi hoor de ketting !
    De nieuwe vondsten van de kringloop zijn ook weer top , dat vind ik nou nooit haha !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk zo'n lange post. Ik ben er even voor gaan zitten met een kopje thee. Wat een leuk verhaal "the making of" de ketting. Ik kan me voorstellen dat je moet lachen als je naar de ketting kijkt. Wat zal je bij de kringloop gelachen hebben toen je in de spiegel keek. Het resultaat is mooi geworden en past goed bij jou. Je bent en blijft een inspiratiebron.
    Groet, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk allemaal weer...die ketting vindt ik super leuk...
    We leren ook nog wat, als we jou posten lezen...ik wist het bestaan niet van die mensen.
    En dan je kringloopvondsten...zulke leuken spulletjes vindt ik hier niet hoor...
    Leuke kussens heb je gekocht bij Carola...jammer dat we elkaar misgelopen hebben...wie weet de volgende keer.
    Ik heb genoten van je post...
    Fijne dag nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hihi..leuk verhaal, Monica! Je hebt er een prachtige ketting van gemaakt. :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je bent een bijzonder mens Monica, absoluut in positieve zin en zoals jij je creativiteit vorm kunt geven...dat hoort helemaal bij jou. Bij een kringloopwinkel denk ik wat culturen betreft regelmatig aan je, wanneer ik iets zie staan met bijvoorbeeld een Afrikaans tintje. Deze ketting past ook weer zo goed bij je! Helemaal leuk zoals je er mee aan de slag bent gegaan, inclusief oranje verschijning ;-). Ik heb genoten van je post!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haha....dat mis ik wel : dat oranje hoofd van jou had ik wel willen zien zeg! Ik maak me er al een voorstelling bij!
    Maar wat heb je je weer uit kunnen leven: je weet ook van alles wat te maken....geweldig! En zo heb je weer iets bijzonders in huis. Maar die kringloopvondsten: ik geloof er helemaal
    geen klap van (hihi) hier is nooit iets bijzonders en jij....ik geloof dat je van tevoren een afspraak maakt en dat ze dan speciaal voor jou wat neerleggen!!
    Ik vind tenminste nooit zoiets....
    Veel plezier met al je nieuwe aanwinsten!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. En zo heb je weer een bijzonder sieraad in je huis. Het maakt het extra bijzonder omdat jij weet waar alle onderdelen vandaan komen, en hoe je eraan gekomen bent.

    Grappig dat ik nu weer een plaatje zie van je huis wat ik totaal niet verwacht had. Ik zit soms te puzzelen met bepaalde foto's van iemand om te kijken hoe de indeling dan is, (waar je al niet druk mee kunt zijn he) maar dacht dat je keuken op een hele andere plaats zat.

    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Na een drukke dag een Moonblog lezen vol enthousiasme en inspiratie; mijn dinsdag is weer oké :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Tjee...zo'n gave schaal voor zo'n prijsje....super! En je bellen verzameling......hoe leuk en nu hangen ze prachtig in het zicht.......super idee.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super mooi is je ketting gelukt. En wat een mooi verhaal ik kan de beelden haast voor mee zien. Leuk.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat is je ketting mooi geworden. En hij hangt daar prachtig. Weer een inspirerende en gezellige post maak je er weer van. Heerlijk om te lezen............enne wat een geluk heb jij toch altijd in de kringloopwinkels die je bezoekt, het is mij nog niet vaak gelukt om iets te scoren.

    Ik wens je nog een fijne week!
    Liefs, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuk de ketting
    De platte houten schaal van de kringloopwinkel is helemaal super.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lang verhaal en ben er maar even voor gaan zitten hi hi, ik heb er van genoten prachtig wat jij allemaal in elkaar knutselt. Dat is nog eens een ketting met een verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lang verhaal en ben er maar even voor gaan zitten hi hi, ik heb er van genoten prachtig wat jij allemaal in elkaar knutselt. Dat is nog eens een ketting met een verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. hhaahhahahhahahaha wat super bedacht van je! en dat je die bellen al had!! het is echt gaaaf geworden:) leuke post, en leuke dingen ook om zo bij je te zien:)
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een leuke blog heb je weer neergezet! Met van alles wat, maar ook over de open dag. Ik vond het het heel leuk dat je gekomen was met je dochter Zoya en haar vriendinnetje. Ze waren ook onder de pannen bij de armbandjes! Heerlijk wijntje gedronken. Kon helaas nog even niet meedoen want ik moest nog verder aan het werk. Je kussens staan prachtig en je lepel hangt super! Mooi tussen al je andere vondsten. Liefs Carola

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Waar je allemaal wel niet door geïnspireerd wordt... leuk! Je kringloopvondsten zijn ook mooi.

    Groetjes, Inge
    de knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Bedankt voor je leuke verhaal. ...heb er beeld bij. De ketting is stoer en hangt heel mooi. Leuke spullen heb je gekocht en die schaal bij de kringloop is top. Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Monica,

    Wat een mooie blog heb je deze x geschreven.
    En wat een mooie ketting heb je gemaakt, zo zie je maar overal waar je komt kun je inspiratie op doen voor je huis!
    Het museum lijkt mij erg mooi, een mooi uitje om te plannen voor de vakantie of een regenachtige zondag!
    En je Kersenbloesemtak is ook erg mooi, zelf houdt ik niet zo van kunstbloemen, ook al zijn er echt hele mooie te koop, die niet van echt te onderscheiden zijn.
    En wat heb jij altijd leuke vondsten bij je kringloopwinkel, loop hier ook regelmatig even één binnen, maar vind dan niet zulke mooie dingen!

    Liefs Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een mooie inspirerende post, ik heb ervan genoten.Pracht ketting en uniek!!
    Leuk en erg leerzaam al die bezoekjes naar het musea voor de kids.
    Benieuwd weer naar je volgende post.

    Liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een mooie post , lang en hij vervelde helemaal niet , er kon gerust nog wat bij ;)
    die ketting prachtig !!!! En die schaal in de kringloop waaw , je wil niet weten wat ik er vorig jaar voor betaald heb .....
    ik vind je site table mooi gedecoreerd , er mag nu wel wat meer kleur zijn ,, ik heb op dit moment ook nood aan kleur ....

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een heerlijke post weer....je moet doorlezen want je bent zo benieuwd naar het eind resultaat...en dat mag er zijn...een prachtige ketting en zo veel leuker dan om hem kant en klaar te kopen. Alleen al hoe je weer overal aan komt;-) Geweldig!
    ook ik had niet verwacht dat zo je keuken naast de trap zat...je maakt je allerlei voorstellingen en in je hoofd is het dan ook zo, totdat de foto's voorbij komen......misschien toch maar eens eens rondje "bij Blogsters thuis" organiseren.....(al was het alleen om te kijken...;-)

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  38. De laatste tijd veranderde je in jouw interieur ook meer oranje, dus kon JIJ niet achterblijven, toch?
    hahaha In ieder geval is het een prachtig verhaal geworden! Ik vind je trouwens supermama. Je doet zulke leuke dingen met je kinderen. Ik kijk uit naar de volgende inspiratiepost...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mooi gelukt de ketting bijzonder hoor....mooie kussens ook!....liefs van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een mooie post om te lezen, je ketting is gaaf geworden, heel apart wat niemand anders heeft, echt iets van jezelf :)
    De kussens heb ik ook vast gehad bij Carola, lekker stoer zijn ze.

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  41. ketting is helemaal geweldig geworden zeg!! Wat een gave verf ook.
    Wat een dotje is jullie dochter, lekker eigenwijs met die koptelefoon op :))
    Tja, verkleuren, heel herkenbaar....alleen zag ik vandaag lichtbruin van de cacao. Had zelf ijs gemaakt en de cacao moest er tijdens t mixen bij gedaan worden...juist. Echt ALLES zat onder, ik incluis en mn kleding, alles hahahaha
    Fijne avond

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja Brigitte, dat zou dus ook echt iets voor mij zijn, gelukkig kunnen we altijd lachen om ons eigen gekluns!!! ;-)

      Verwijderen
  42. Wat een superleuke post heb je weer gemaakt! Had toch erg graag een foto van jou gezien met je oranje kleurtje!
    Sta iedere keer weer versteld waar je je inspiratie vandaan haalt en de onderdelen! Echt heel gaaf weer wat je gemaakt hebt, je foto's zijn ook weer prachtig!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Echt wel creatief ben jij! Grappig dat je de inspiratie uit een museum haalt, de ketting is net echt. Mijn dochter is heel jaloers op jouw koelkast. Dat is wat ze ook wil, een roze Smeg.
    Fijn weekend,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Monica wat een mooie post alweer, wat mooi die ketting ...je moet er maar op komen hé...
    zo sfeervol en gezellig bij jouw, altijd genieten van je posten :-)
    héél fijn weekend
    geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Genoten van je prachtige verhaal.,foto's, vondsten en mooie ketting. Wat kan ik er nog aan toevoegen. Alles is al gezegd. Ben benieuwd naar je volgende post over je nieuwe inspiratie!

    Nog een fijn weekend gewenst.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een mooie post weer, ik volg je al veel langer maar plaats eigenlijk nooit een berichtje, nu is dat extra leuk omdat ik ook een blog heb dus als jullie het leuk vinden, kom eens langs ;-)
    Heel inspirerend zo'n mooie ketting mijn handen jeuken alweer, eerst maar een mooi plekje bedenken.
    We wachten weer vol ongeduld op een nieuwe post van je.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Leuke ideeen doe je op dan in zo'n museum he? Mooi die kettingen, ben benieuwd of dat ook zo'n hype gaat worden op Hk!! Gaan ze weer met je idee aan de haal!!! Belachelijk toch?? Helaas kon ik ook niet naar Carola, misschien ontmoeten we elkaar een volgende keer! Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen